Thursday, March 10, 2011

Nak Berjaya Dengan Pantas Adalah Belajar Dari Mereka Yang Dah Berjaya!

Assalammualaikum dan salam bahagia.


Nak Berjaya Dengan Pantas Adalah Belajar Dari Mereka Yang Dah Berjaya!



Dari pengalaman, aku dah banyak kali gagal yang aku jumpa, dah masuk 10 tahun banyak kali juga aku gagal dalam perniagaan dan pencaturan hidup, terutama sekali dari segi kewangngan. Aku rasa macam dah serik, tak nak buat lagi... Tapi perasaan tu sekejab saja, macam terjatuh dan luka, bila sembuh luka aku lari sekuat hati lagi. hahaa..


Tapi sekarang aku dapat bimbingan dari kawan-kawan yang berjaya, berkawan dengan orang yang sememangnya hebat dan berjaya, dah lama dia berjaya bukan semalam atau kemarin dia berjaya. Aku bukan nak harta kekayaan nya, kata orang yang tak sudah-sudah tu, aku ni kaki bodek, biarlah apa orang nak kata, kalau nak jaga semua, letih lah aku.


Aku belajar tentang cara dia berfikir, aku belajar cara dia menguruskan kewangannya, aku juga belajar cara dia berkerja. Dahulu dia memang kerja teruk, namum dia banyak bersabar, dalam hatinya dia sentiasa berkata "aku tak akan susah selama-lamanya" itulah kata-kata semangat nya.


Aku belajar dari pengalaman kejatuhan dan kesilapannya, banyak benda yang aku perlu tahu lagi. Memang banyak kali dia buat silap, malah pernah buat kerja salah, tapi dia sedar lebih awal, kemudian dia jadikan teladan. Aku tak lalui semua tu, aku cuma dengar dia cerita, apa yang aku dapat 99% faham sama macam dia.


Oleh itu anda patut belajar dari orang yang telah berjaya, ingat lah jangan belajar atau ikut dari orang yang belum berjaya 100%.


Ok , post ringkas untuk kali ini.. jumpa lagi


aznan

1 comments:

memang betul nak berjaya kena belajar dengan org yang dah berjaya

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More