Monday, April 25, 2011

Apabila Jalan Masih Kabur...

Ramai yang masih tercari-cari apa yang patut mereka lakukan bila mereka selalu gagal merancang kewangan mereka. Apa yang berlaku pada ketika ini, mereka lupa atau buat-buat lupa akan kepentingan menyimpan wang untuk masa depan, dah tau kena simpan tapi buat deett jee..

Jika sekarang mereka bertindak simpan wang sehari rm1.00, sebulan dah rm30. ok dah tu.. kena paksa diri sikit baru ada kemajuaan, jangan nak simpan pastu bila sesak guna semua.. habis tu nak buat apa simpan.. oo.. simpan untuk sesak je ..

Aku nak ajak semua orang buat simpanan dan sumbangan ke dalam Plan Takaful, ada banyak kelebihan bila menabong di PruBSN Takaful. Secara peribadinya, aku sendiri pun dah mula bersiap untuk membuka akaun plan takaful ni.. Banyak la kelebihan. Selain dari simpan, kita juga ada pelidungan dari takaful. Kalau di kajikan dari segi hukum, kita mestilah bersiap sedia untuk menghadapi kematian, jika ia berlaku, sekurang-kurangnya kita sudah ada dana untuk saudara-saudara kita menguruskan jenazah kita dan kita juga ada meninggalkan wasiat untuk anak-anak isteri kita supaya hidup mereka tidak melarat dan meminta-minta. Islam melarang meminta-minta tau.. Kita juga dapat menyelesaikan beberapa hutang-hutang kecil jika masih ada. Itu sebablah aku galakkan semua pembaca blog warongsiber ni bukak sikit minda tu..fikir2 kan ya..

sikit je post aku kali ni.. aku nak kongsi ilmu dengan pembaca semua.. jika ada soalan atau pertanyaan tentang bab ni, boleh terus call saya 013 417 8007. en nan.

terima kasih

0 comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More