Tuesday, June 8, 2010

Rezeki Dari Tuhan....Aku Yang Penuh Cerita.


Syukur pada Tuhan Yang Maha Kaya Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang..Projek Perniagaan aku mula bergerak semula, rezeki dari tuhan. Dah lama sangat tak da sebarang projek, segalanya nampak samar, aku pun dah jadi macam-macam watak yang sekejab watak hero sekejab watak tambahan..hhuu..letih dia buatnya, bila aku sabar dalam menyusun langkah perjalanan ni, aku di temukan dan di mudahkan jalan yg ku cari selama ni..
Aku bersyukur sangat, walaupun terpaksa sabar lagi untuk beberapa bulan saja lagi, aku cuba gerak dengan apa yang ada, duit bukan lah sasaran utama aku, tapi kerjaya aku, kerjaya seorang "bisnesman" usahawan melayu di intenet, tu yang aku cita-citakan, aku cuba hasilkan Formula aku sendiri, aku juga cuba bina satu ruang perniagaan baru, seperti membantu semua orang boleh hidup senang, cita-cita di hati untuk membantu masyarakat miskin keluar dari gelombang kemiskinan dan masuk ke arus usahawan sejati.
Bila mereka tu senang dan kurang minta meminta lagi, dapat hidup bedikari, aku dapat merasakan kenikmatannya nafas yang lega teramat sangat. Hhuuu..lega syukur aku pada tuhan yang maha kaya lagi maha pemurah.
Aku penah hidup senang lenang, mewah tak takut miskin, lupa diri, riak, sombong, mungkin aku tak bermaksud sampai macam tu..cara aku kot yang nampak macam tu..hahaha..ya la pendapatan aku tak kurang dari RM4K sebulan..pastu tinggal di Penang, setiap hari guna kad kredit untuk semua urusan. 5 keping semuanya, siap dah apply untuk wife lagi, masa tu jugak aku " on bizs " MLM..aku jugak buat bizs lain..aku selalu rugi sebab aku tak tumpu 100% pada bizs, mula bizs yang linkop, bizs telefon bimbit..pastu bizs pakaian, hahaa..MLM dan banyak lagi pastu..aku siap kena main lagi dengan orang yang aku harapkan..
Bermula dari situ aku tak dapat nak "cover" hutang yang ada..ya la, kad kredit pun dah tak dapat nak bayar, kereta pun dah mula dapat surat merah je..rumah, aku kena naik makamah, aku juga hampir kena "sita". Dah dapat surat perintah makamah.Rumah tangga jadi goyang, anak-anak aku pun masa tu kecil-kecil lagi..hhuuu, aku dah pening, tu yang aku mula nak lari balik kampung, hahaha..
Aku penah berniaga pasar malam dan Bazar Ramadan, mm..bulan ramadan aku jual buah kurma dan air soya, siap bawa pembantu lagi, "masih segar dalam ingatan" putera & puteri aku laa..terima kasih anak-anak ayah, tak jemu-jemu mereka nak ikut aku, haha..siap berhujan dalam kemah..masa tu umur mereka 4 tahun & 2 tahun, mis u all..

Bersambung...

0 comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More