Wednesday, February 16, 2011

Orang Biasa Tapi Ada Kuasa Luarbiasa.. bahagian ke 2

Kita semua mampu untuk jadikan satu minat bertukar menjadi kerjaya, cuma perlu sedikit kreatif je.. Anda mungkin tertanya-tanya bagaimanakah caranya. Jika nak jadi kreatif atau lebih kreatif tak susah pun, anda perlu banyak membaca. Saya sendiri pun banyak membaca di blog atau website kawan-kawan yang lain, tak kisahlah dalam atau luar negara.

Orang yang biasa tapi ada kuasa yang luar biasa ni sebenarnya orang yang ada ilmu dan pengalaman yang banyak dalam hidupnya. Aduh!! nak kena ada pengalaman yang banyak baru boleh berjaya ka? sebenarnya tak lah sampai macam tu.. jika anda rajin belajar pergi seminar, ceramah, bengkel atau mana-mana kursus.. anda akan dapat belajar dari pengalaman orang lain. Daya kreatif anda akan meningkat, anda akan ramai kenalan, boleh tukar-tukar pendapat. Banyakkan pengalaman yang anda akan dapat?

satu link yang saya nak kongsikan dengan anda di sini:

9 Rahsia Bisnes IKEA Terbongkar

baca dan fikir-fikirkan.. saya tak nak huraikan, anda faham lah sendiri..saya ingin berkongsi kepada anda 9
Rahsia Bisnes IKEA nukilan Tuan Mazlan Mohamad.

Bagaimana IKEA yang diasaskan oleh seorang remaja berusia 17 tahun,
Ingvar Kamprad, di sebuah kampung kecil pada tahun 1943 berkembang
menjadi sebuah jenama global yang mempunyai kehadiran di 44 buah
negara dalam tempoh 57 tahun?

klik link di atas dan bacalah.. di majalahniaga.com

sekian lah untuk perkongsian saya untuk

0 comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More