Saturday, February 12, 2011

Ia menjadi iringan hidup ku..tak lekang dek panas tak lapuk dek hujan.. masih segar di ingatan ku..



Motivasikan Diri anda..

Sejak dari bangku sekolah lagi.. ia menjadi iringan semangat dalam sejarah hidup ku dulu hingga lah sekarang.. tak lekang dek panas tak lapuk dek hujan.. masih segar di ingatan ku..

hayati lah lirik lagu ini..Cekal..
tersembunyi sejarah hidup ku..

HAYATI INI AKU BENTANG KAN SATU CERITA
KISAH MANUSIA INSAN SEJAGAT PUNYA ALKISAH
PELBAGAI RAGAM KERANA HIDUP PURA-PURA
BAGAIKAN TIADA KETULUSAN KEJARKAN KEMAJUAN

SIAPALAH ANTARA KITA SANGGUP MEMBELA
PERBALAHAN PENIPUAN ATAS KEBENARAN
MEMOHON SIMPATI TAGIH JANJI BUKA KAN MATA HATI
PADA WAJAH-WAJAH SEIRINGAN HALUAN PERJALANAN INI

OH…OH…SUKARNYA AKU MENGERTI
HIDUP PENUH RANJAU DURI
PILU RASA DIHATI

OH…OH…BILAKAH DATANG MENJELMA
PENAWAR KEDAMAIAN INI
PASTI IA MUNCUL KEMBALI

USAH DISANGSI JALAN YANG BAKAL ENGKAU LALUI
MUNGKIN ADA BENARNYA DI SEBALIK KESILAPAN

WALAU ADA SAKI BAKI YANG KURANG SENANG HATI
HARUS DITERUSKAN DENGAN SEMANGAT CEKAL DIHATI

Lirik Seterusnya yang mengikatkan aku kehijauan bumi tuhan dan menyemarakkan cintakan bumi yang hijau sajak dari dulu hingga sekarang..

lirik seterusnya..

Hijau Bumi Tuhan..

Sekali ku memandang kehijauan saujana mata
Semusim yang benderang hati riang nikmatnya tuhan
Kita belalah bersama-sama
Kita jagalah harmoninya

Semusim ia datang keindahan ciptaan tuhan
Hijau yang terbentang makhluk tuhan bermesra-mesra
Kita belalah bersama-sama
Kita jagalah harmoninya

Damai terperi kicau bernyanyi
Burung berkicauan riang terbang
Ombak menghempas pantai menanti
Indah biru laut ini pasti

Salam diberi insan di bumi
Itu nikmat hari hari ini
Tegur dan sapa senyum ketawa
Itu tanda kita riang
Abadikan keindahan ini....

LIRIK SETERUSNYA....

Membakar semangat ku untuk terus berjuang.. walaupun aku gagal beberapa kali dalam pencaturan hidup ku ini...

semangat yang hilang..

Tidak engkau seorang
Juang hingga titisan
Rempuh tak berharapan

Nanti aku di sana
Di ufuk pemikiran
Lalu menghayatinya

Kita laksanakan
Mata hati yang damai
Di sana kejujuran

Semarak impian segunung harap dipulang
Usahlah diragukan keupayaan sendiri
Hati yang membara mengikutkan kata-kata
Jawapannya di sini
Semangat kita yang hilang
Oh kita cari pulang

Malu bertanya kawan
Sesat cari jalan pulang
Biar ia berkesan
Di lubuk hati terbenam...

LIRIK SETERUSNYA......

Siapa kah diri aku yang sebenarnya.. adakah aku berubah ? aku tukar nama atau diri menjadi
diri orang lain..

Lirik Lagu Aku Tetap Aku

Siapa bilang
Aku takut
Siapa bilang
Aku hanyut
Walau tinggi manapun aku tetap aku
Walau kecil manapun aku tetap berani
Pesan mama
Pesan papa
Usah lupa
Awal mula diriku

Siapa bilang
Aku semput
Siapa bilang
Aku kalut
Walau sukar manapun aku tetap aku
Walau getir manapun aku tetap di sini

Akupun tahu
Engkau bagai dedalu
Yang selalu
Lupakan diri
Kau lupakan bumi

Diapun tahu
Engkau memang penakut
Lempar batu
Sembunyi tangan
Kau kaki pengecut … Pengecut

lirik habis..... sampai sini dulu, apa pun..

Inilah yang ada dalam jiwa ku yang masih terus membara.. dari dulu hingga kini...
tak lekang dek panas tak lapuk dek hujan.. masih segar di ingatan ku..




TQ XPDC WARONG SIBER 2U ALL..

0 comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More